Bol u koljenu – pravi razlog

PIŠE: SRĐAN MORAVČEK

Problemi sa koljenima su česta pojava kod sportaša, ali i kod ostale populacije. Koljeno je zglob koji služi u prijenosu sile iz noge u trup te samim time mora biti stabilan. Samo koljeno nikad nije uzrok problema već posljedica slabe pokretnosti kukova i stopala. Ukoliko nešto od toga nije funkcionalno,  koljeno će snositi posljedice.

Tretiranje samog mjesta boli neće riješiti problem!

Koljeno je najveći i najkompleksniji zglob u tijelu koji se također i najviše ozljeđuje. Sastoji se od donjeg dijela bedrene kosti (femur), gornjeg dijela goljenične kosti (tibia) i lisne kosti (fibula) koje povezuje koljena čašica (patela). Unutar koljena se također nalaze i niz ligamenata za njegovu stabilizaciju.

Međutim, da bi pomicali kosti u tijelu, potrebni su nam mišići. Kada oni obavljaju svoju funkciju, tijelo je u ravnoteži. Kada nastane neravnoteža, cijelo tijelo se počinje prilagođavati. Sve u tijelu je povezano!

Glavna zadaća koljena je pružanje stabilnosti u prijenosu sile. Koljena rade samo što mu stopala dopuštaju i ono što kuk kontrolira. Dakle, kako bi osigurali pravilnu funkciju koljena nam je potrebna:

  1. POKRETNOST KUKOVA – što je veća pokretnost u kukovima, to se manje sile prenosi preko koljena.
  2. POKRETNOST STOPALA – što je veća pokretnost u stopalima, to se koljeno manje pomiče i postaje stabilnije.
  3. STABILNOST U KUKOVIMA – kontrola pokreta u kukovima je presudna za stabilnost koljena.

Mjesto na tijelu koje nas boli rijetko kad je uzrok te boli!

Bol u koljenu je znak neravnoteže cijelog kinetičkog lanca. Samo tretiranje bolnog mjesta vrlo rijetko će dati prave rezultate.

ŠTO UČINITI

Za zdrava koljena potrebni su zdrava stopala i kukovi, ali također i kontrola trupa.

  • OPUSTITE MIŠIĆE – izmasirajte i(li) istegnite mišiće potkoljenice (listovi), stopala i kukova. Služite se tvrdom lopticom, pjenastim valjkom (foam roller) ili bilo kojom drugom tehnikom kako bi opustili mišiće.
  • STABILIZIRAJTE TRUP – aktivirajte trup pomoću vježbe Mrtvi kukac. Napravite 2 serije po 10 kontroliranih ponavljanja.
  • AKTIVIRAJTE MIŠIĆE STOPALA – lezite na leđa, uhvatite se za bedra i vrtite stopala stopala u krug. Napravite po 30 krugova u jednom i drugom smjeru.
  • AKTIVIRAJTE MIŠIĆE KUKOVA – sjednite na rub stolice, ispravite se i stavite jastuk između koljena. Pritisnite jastuk s obje noge i držite 5 sekundi. Napravite 15 ponavljanja.

Potrebno je reći da je za sigurno uklanjanje boli potrebna točna dijagnostika. Saznajte u kojem se stanju nalazi vaše tijelo testirajući mišiće i opseg pokreta unutar zglobova. Na taj način uvelike ćete si pomoći u rješavanju boli i tegoba.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s