ZADNJA LOŽA

PIŠE: SRĐAN MORAVČEK

Zadnja loža se smatra dijelom stražnjeg lanca, skupine mišića koji  se nalaze sa zadnje strane tijela. Snaga tog mišića može igrat bitnu ulogu u generiranju sile, trčanju, pa čak i u smanjenju rizika od ozljede koljena.

Međutim, većina ljudi isteže mišiće lože misleći da će im olakšati razne tjelesne probleme. Razlozi krutih loža mogu biti u slabim mišićima trupa ili slabim glutealnim mišićima. Najčešću krutost tog mišića trpe osobe koje puno sjede!


UKOLIKO STALNO ISTEŽETE ZADNJU LOŽU, A NAPETOST SE STALNO VRAĆA – VRLO VJEROJATNO PROBLEM NIJE U NJOJ!


Mišići zadnje lože se nalaze sa stražnje strane natkoljenice i čine ih tri mišića – biceps femoris, semitendinosus i semimebranosus. Imaju dvije uloge; pregibaju koljeno i opružaju kukove.

Zadnja loža je dio stražnjeg lanca (posterior chain) kojeg još tvore mišići listova, gluteusa, donjih i gornjih leđa koji su vrlo bitni za uspravno držanje, ali i za sve sportove u kojem je uključeno trčanje.

Vrlo bitno je zapitati se iz kojeg razloga lože postaju krute. Istezanje zadnje lože smatra se kao riješenje za puno tijelesnih problema poput išijasa, bolova u nozi, leđima, itd. Međutim, istežući ih, te mišiće nećemo učiniti duljima jer je napetost ili kontrakcija mišića pod utjecajem živčanog sustava.

Ti mišići, u većini slučajeva, nisu skraćeni i kruti nego izduženi i slabi. Istezanjem ćemo stvorit samo privremeno olakšanje od nekoliko minuta jer tada nastupa refleks istezanja. Taj refleks, iz živčanog sustava, šalje signal u tijelo da se opuste mišići i na tako spriječava mišić od trganja i ozljede. Iz tog razloga istezanje zadnje lože vrlo čest ne djeluje te se mora iznova ponavljati bez napretka.


TIJELO TREBA GLEDATI U CIJELINI, A NE KAO ZASEBNE DIJELOVE!


Zbog današnjeg sjedilačkog načina života mišići gluteusa, donjih leđa i zadnje lože slabe, dok pregibači kuka postaju skraćeni. Nakon dugotrajnog sjedenja se ustajemo, ali mišići na prednjoj strani i dalje ostaju skraćeni što dovodi do prevelikog naprezanja mišića cijelog stražnjeg lanca. To, naravno, dovodi lože u poziciju da su pretegnute i stvara se osjećaj krutosti.

Isto tako, slabi ili skraćeni mišići trupa utječu na stabilnost cijelog tijela! To u nepogodan položaj dovodi ligamenate zdijelice što se loše odražava na mišiće zadnje lože. Ukoliko su leđni mišići ili mišići gluteusa slabi, lože će raditi više posla kako bi stabilizirale tijelo.


AKTIVIRANJE I JAČANJE STRAŽNJEG LANCA JE DOBRO ZA CIJELO TIJELO!


Kada je tijelo u ravnotežnom položaju, nema potrebe za nasilnim istezanjima u svrhu opuštanja krutih mišića! Ovo su, po mom mišljenju najbolje vježbe za jačanje loža, ali i cijelog stražnjeg lanca:

  • KETTLEBELL SWINGOVI – odlični su za aktivaciju gluteusa, opružanje kukova i jačanje trupa
  • GLUTE HAM RAISES – učinkovito jača lože na obje noge radeći istovremeno dvije osnovne funkcije, pregibanje koljena i opružanje kukova
  • STABILITY BALL LEG CURLS – uključuje mišiće cijelog trupa i lože, ali također radi i na koordinaciji pokreta tijela
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s